Cea mai mare provocare a unui business este atragerea clientilor existenti care sa se intoarca frecvent pentru a cumpara produsele sau serviciile oferite.
Cum poti reusi sa le castigi loialitatea? In primul rand, sa incepi sa pui clientii pe o treapta superioara si sa-ti tii intotdeauna promisiunile. Sa reusesti sa ii creezi o experienta placuta de cumparare, o legatura intre client si produs/serviciu pe care sa doreasca sa-l cumpere doar de la tine. Cand clientul va fi multumit de produsul/serviciul oferit, primul pas spre fidelizarea lui va fi facut.
Fidelizarea clientilor prin acumularea de puncte bonus in functie de volumul cumparaturilor sau numarul achizitiilor se realizeaza prin acordarea de reduceri, vouchere cu reduceri, cadouri sau oferte speciale. Voucher-ul poate fi distribuit gratuit sau vandut clientilor avand inscrise pe el procente ale reducerilor acordate, in vederea stimularii si cresterii vanzarilor.
Punctele bonus se pot aduna pe un card de fidelizare pe care clientul il va folosi la urmatoarele cumparaturi, pe care il poti personaliza in functie de preferintele clientului. Cardurile folosite la fidelizarea clientilor pot fi incarcate pe telefon sau PC si tableta, se pot adauga ulterior functii noi si se pot modifica dupa cerintele clientilor.
Poti, de asemenea sa-i suprinzi placut cu biletele personalizate de ziua lor de nastere, prin care le multumesti pentru loialitate, le arati cat ii pretuiesti. Ca sa-ti pastrezi clientii, trebuie sa oferi mai mult decat vanzarea unu produs/serviciu, trebuie sa comunici direct cu ei, pentru ca surprizele motiveaza clientii.
Alte trucuri folosite in fidelizarea clientilor sunt adaugarea in colet a unor mostre ale unor produse similare, pe care sa le incerce si sa-l stimuleze in cumparaturile viitoare, un mesaj de multumire, cere feedback asa afli ce experienta au avut in relatia cu tine si ce imbunatatiri poti face in sensul acesta pe viitor.